DATE NIGHTS, BIRTHDAYS AND GOODBYES

Oj vad jag inte uppdaterar regelbundet. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det, men jag har helt enkelt haft fullt upp. I onsdags kom herr Josh tillbaka från båten (han är officer av något slag) och fyllde 25, så det skulle ju firas såklart. Samma kväll hade vi även vår första House Mate Date Night på The Angry Pirate. Det spelades musikbingo och jag och Stasia vann gratis drinkar för att vi sjöng med till ABBA. Det var riktigt kul och jag är taggad på nästa!
 
Därefter åkte jag hem till Phoebe, Middy, Josh och Foxy, där vi käkade tårta och spelade Jenga. Fruktansvärt lyckad kväll må jag säga. På torsdagen tog vi det sen lugnt under dagen och spelade Playstation hela kvällen, innan jag på fredagsmorgonen vaknade jag av att Josh hade köpt kaffe och börjat laga frukost åt hela huset. Eller ok, han hade köpt ingredienserna och kommenderade sen olika uppgifter till oss... Lurig snubbe. Fick sedan ett mejl från immigrations att jag nu har mitt studentvisum, vilket ju är trevlans. Jag och Josh körde en sväng på gymmet och jäklar vad det känns att jag inte tränat på tre månader... Åkte sen iväg och jobbade en sväng innan jag, Josh och några av hans vänner gick ut och firade att jag får stanna i landet. Sprang på Patte och Marc på World Bar, vilket var kul.
 
Lördag, söndag och måndag jobbade jag hela dagen. Var ganska sliten alla dagarna, men det gick bra ändå. Så bra att jag på söndagskvällen fick ett samtal från min chef Adam efter jag slutat om att det stora bordet jag tagit hand om lämnat mig $230 (nästan 1500 kr) i dricks. Helt okej to be honest. De är ganska stränga på mitt jobb med att vi ska dela all dricks, men Adam sa att han lagt undan en 50-lapp (ca 300 kr) åt mig, vilket var rätt schysst.
 
Fick skjuts till jobbet av Josh på måndagen, och när jag slutat fick jag reda på att han köpt en sista minuten-biljett till Europa under dagen. Lite trist för mig men fantastiskt kul för honom. Har fått honom att lova att köpa med marabou till mig om han åker till Sverige. Gosade hela natten innan han åkte till flygplatsen imorse. Spontan snubbe det där.
 
Eftersom jag bara sovit hemma en natt den senaste veckan ägnade jag dagen åt att plugga, städa och tvätta. Hittade söta små lappar som Josh lämnat åt mig i mitt rum. Han är fin han. Åkte sen till uni och sitter nu på tåget på väg hem igen. Jag tror det är bra att han är borta ett tag så att jag kan fokusera på skolan ordentligt, för det är faktiskt prio ett, och viktigt att jag får bra betyg så att jag kommer in på paramedicine.
 
Saknar er där hemma. Feel free att skypea/ringa på Facebook närsomhelst och typ berätta om er dag eller vad som helst. Kram.
 

Kommentarer:

Katja:

Du är bäst du! tack igen för at du ringde love u

Svar: ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
ioz.blogg.se


Jossi:

Du är bra!


gissa:

................?

Svar: Du e en fis
ioz.blogg.se


Anonym:

Sarah , saknar dina inlägg om dig och ditt liv!/C 💜


Kommentera här: