JETLAG OCH FULLT UPP

Okej så efter en fantastisk vecka på Irland med famlijen, landade jag i onsdags klockan fem på morgonen på Sydney Kingsford Smith. Jag åkte då hem, packade upp och duschade, innan det var dags att ta mig till Universitetet. Oj vad jag var nervös, men taggad på min första dag. Kämpade med att inte somna på tåget, hämtade upp mitt studentkort och min nya iPad (!!!!!!!!!!!) som alla studenter FÅR helt GRATIS och tog mig sedan till min första föreläsning - Communication in Health. Vilket fantastiskt intressant ämne, och riktigt bra föreläsare! Efter det hade jag en timmes hål, där jag käkade lite nötter och drack kaffe, innan jag hade ännu en föreläsning - Psychology and Health. Är så nöjd med mitt val av linje, för även denna föreläsning var otroligt intressant. Därefter väntade en handledning i Research and Evidence Based Practice. Helt okej ämne, men riktigt bra lärare och ändå bra att kunna mycket om. 
 
När jag kom hem tog jag en nap innan Cam kom hit och gjorde middag åt mig. Har nu i princip helt blivit vegetarian (med vissa undantag, tex om jag delar mat med eller är hos vänner) så han gjorde en svingod soppa med broccoli och champinjoner. Det är ganska kallt här i Sydney ser ni, och mitt hus har så otroligt dålig isolering så det faktiskt ofta är kallare inomhus än ute. Tur att jag har så mycket kläder med mig att det inte är ett jättestort problem. Har beställt en värmefläkt men har som nödlösning min hårtork att värma mig med när det blir alldeles för kyligt.
 
På torsdagen var min handledning inställd och hade bara en onlineföreläsning, så jag ägnade dagen åt att bli klar med att packa upp och åkte efter en nap och käkade middag med Phoebe, Middy (Phoebes kille som jobbade i baren på The Potting Shed) och Josh (deras housemate). Sen gick vi hem till dem, hängde med Foxy (ännu en housemate), drack vin och spelade Jenga med kul regler. På morgonen gick sen jag och Foxy och käkade frukost på ett café innan jag åkte hem för att förbereda mig för uni.
 
Hade en handledning i Health Services Management, en kurs som jag egentligen inte riktigt vill läsa. Det är en tillvalskurs, men det fanns i princip inget annat en kunde välja. Undrar om jag bara kan välja bort den i och med att jag ändå inte behöver den till Paramedicine (om jag kommer in). När jag kom hem åkte jag och Kalle till Ikea för att äta middag och skypea med Jossa.
 
På kvällen åkte jag sen hem till Phoebe och Co, och dit kom även Ellen (vars föräldrar jag träffade på Irland!?!). Jag, Ellen och Josh gick ut i Kings Cross, jag sov över och åkte sen till jobbet på lördagen. Köpte mitt vanliga bananbröd och en flat white till frukost, och blev sen varmt välkomnad av alla i teamet. Det är många nya, men de är alla lika fantastiska. Var väldigt trött framåt kvällen, och blev hemskickad vid halv nio. Åkte då hem och sov i nästan tolv timmar, innan jag skulle till jobbet igen på söndagen.
 
Sen har det väl inte hänt så mycket mer. Jobbade igen igår, berättade att jag helst inte jobbar så mycket mer än två dagar i veckan och var sen på uni idag. Börjar få kompisar där vilket är svinkul, och har upptäckt att det finns elevledda extralektioner i vissa av mina kurser. En ligger jättepassande på mitt hål på tisdagar, och ska kolla upp när de andra ligger.
 
Hoppas alla har det bra där hemma!
 
CAMPUS ÄR SÅ JÄKLA FINT
 

Kommentarer:

Jo :

Jaaaaa! Bra Sarah!! Mikket mikket bra! Me like


Kommentera här: