WHAT A TIME TO BE ALIVE

Nu hörni har jag goda nyheter. Mötte upp min kursare Dan vid ett för att jobba på en uppgift tillsammans. Han planerar också att försöka byta till Paramedicine så småningom och har haft möten med coordinators för att ta reda på hur han bäst gör det. Han berättade att för att komma in behöver en få riktigt bra betyg (uppåt 90%) nu, den här terminen. Han berättade också att en inte behöver läsa tillvalskursen om en inte tror att det kommer höja ens genomsnittliga betyg. Och eftersom det verkar vara min svåraste (och minst intressanta, vilket gör den ännu svårare) kurs loggade jag in och skrev ut mig ur den. Detta ger mig bättre möjligheter att få bra betyg i de andra kurserna, högre genomsnittspoäng och därmed större chans att komma in på Paramedicine. Universitet rekommenderar att en lägger 10 timmar i veckan på varje kurs, så att hoppa av den kursen ger mig 10 extra timmar som jag kan lägga på de andra tre kurserna. Har även en FANTASTISK lärare i Psykologi och Hälsa-tutorial, som jag hade idag, vilket gör livet lite roligare. Hon är verkligen asrolig, smart och fruktansvärt pedagogisk. Är kort sagt nöjd med livet för tillfället. Förresten är jag numera också ledig på fredagar och ikväll ska jag laga köttbullar åt Josh. Kan bli bra det här.
 
 
Mitt schema är faktiskt helt ok nu

Kommentarer:

Josijosi:

BRA DÄRRI!!!! Så här ska det se ut :) saknar dig!!!

Svar: JAG SAKNAR DIG
ioz.blogg.se


Kommentera här: