RECAP

Känns som att alla mina blogginlägg den senaste tiden är summeringar av de senaste månaderna, och inte till förvåning: här är en till! Eftersom den senaste var för tre månader sen kommer nog denna vara i lite större drag.
 
Har i princip bott hemma hos Aryeh och Nech sen vi hördes sist. Det har varit fantastiskt och jag har aldrig känt mig så nära någon som jag gör dem. Aryeh har blivit lite mer än en vän, men vi tar det en dag i taget eftersom vi inte vet vad framtiden har in store för oss, och vill se till att oavsett vad som händer, så kan vi fortsätta vara vänner. Svårt, men kommer vara värt det i slutändan.
 
Vi har varit på festival - Subsonic - vilket blev den bästa festivalen jag varit på i hela mitt liv. Jag har gått ut, träffat nya människor och kämpat lite mer med att nå ut till folk för att se till att jag har ett stadigt nät med vänner jag litar på. Jag blev av med jobbet på The Potting Shed för att jag var sjuk och inte visste när jag skulle bli frisk igen. Det var trist och tyvärr är cheferna där absoluta r*vhål. Som tur är fick jag ju jobb på Jossas gamla ställe, så har kunnat betala hyra och leva och så vidare. Trivs inte jättebra där, men börjar lära känna dem jag jobbar med och blivit lovad att de ska lära mig jobba i drinkbaren så småningom.
 
 
Över nyår åkte jag, Aryeh, Nech och två av deras vänner upp till 60 tunnland mark utanför Newcastle som Aryehs vän Jayson har köpt. Där finns en grotta som han gjort om till ett dansgolv, en flod att bada i och 8 av 10 av världens giftigaste ormar. Lyckligt nog såg vi bara en hel massa spindlar, vilka vi tror inte var giftiga. Där tältade vi i alla fall två nätter, tillsammans med kanske 15 andra underbara människor. Det fanns ingen täckning på mobilen och alla var så himla närvarande och härliga. Det var utan tvekan det bästa nyårsfirandet jag någonsin varit med om.
 
 
Sen dess har jag, som tidigare nämnt, ansträngt mig lite mer med mina vänner. Har träffat Alex från uni, varit på 21-års fest hos Lara med festivaltema, haft en picnic med Sina, ätit pizza en kväll på stranden med Azeem, hängt vid Bronte pools med Esther och ätit en fantastisk frukost med Milly. Min vän Dean skrev i vår fest-/festivalgrupp på Facebook att han behövde folk som kunde hjälpa till att ta ner julgranar på bankkontor för $25/h så ägnade 9 timmar en lördag åt det tillsammans med Dean, Liam, Dylan, Keelan, Ben och Stefan. Kände mig rätt viking eftersom jag var den enda tjejen men jobbade minst lika hårt som killarna. Har för övrigt fått ett nytt alias - The Shiksa Viking Goddess. Shiksa är egentligen ett nedvärderande ord för en ickereligiös tjej som är kär i någon som är jude, men det började bara som Shiksa Goddess. Sen när jag, Aryeh och Nech plöjde igenom tre säsonger av Vikings och de fick reda på att jag ju faktiskt också är en viking (pga svensk och stark som få) kom vi fram till slutprodukten. Tycker det är rätt fantastiskt to be honest.
 
 
Om 6 dagar drar vi iväg till Melbourne för ännu en festival, och om 16 dagar kommer Johanna. Förresten, kom in på paramedicine, så om tre år kan jag jobba i en ambulans! Är rätt taggad på livet, som ni kanske kan förstå.

Kommentera här: